Tropisch bruggetje (tutorial: 'brug-kaart')

Stampin Up!: cardstock: granny apple green; inkt: granny apple green, ;  stempel: tropical chic; tools&accessoires: tropical thinlets

TUTORIAL
- Snijd een cardbase van 21 x 10,5 cm
- ril deze over de lange kant op 3 en 6,5 cm.
- Roteer de kaart 180 graden en ril weer op 3 en 6,5 cm
- Vouw de beide zijflappen zigzag
- Laat de linkerflap gevouwen, maar vouw de rechterflap weer uit
- Snijd een strook (het 'bruggetje') van ca 15 cm lang; wat te lang is kan je later weer afknippen. De hoogte hangt af van wat je er op wil stempelen, deze kan je dus variëren. 
- Plak de strook op de linker opgevouwen zijflap. Doe hierbij de lijm op de flap en niet op de strook om te voorkomen dat je de strook ook op het middendeel vastlijmt.
- Plak de strook vervolgens op het meest rechterdeel van de de (nog steeds uitgevouwen) rechterflap
- De uitgevouwen kaart past zo precies in een envelop
- Als je de kaart dan helemaal openvouwt heb je een 3-d kaart met een 'bruggetje'

(Een beetje 'vals spelen' bij deze challenge is denk ik wel toegestaan. Ik gebruik zelf geen pinterest; maar volg wel enkele blogs, waarvan ik de kaarten die mij aanspreken offline in een word-document opsla. Dus eigenlijk toch een soort offline pinterest)
De kaart van France Martin inspireerde mij met de techniek van een 'brugkaart'

De frisse witte bladeren op een groene ondergrond op de kaart van LeeAnn Greff inspireerden mij tot hetzelfde kleurgebruik